lørdag 15. juni 2013

17-års bryllupsdag er champagne-og-sushibryllup!


I dag er jeg så heldig at jeg kan feire 17-års bryllupsdag med min kjære. Han er en skikkelig handyman, og holder alltid på med små og store prosjekter. Mens jeg blogger jobber gjerne han i hagen, bygger noe, graver ei grøft, reparerer, fikser eller ordner. Han er fotballtrener for 8-åringene, han drar på dugnader, han måker snø og han holder på med sertifisering til supernerd. Jeg er lat og bedagelig av meg, mens han må holde på med noe hele tiden. Jeg er særdeles lite praktisk av meg på bygging og vedlikehold av hus, bil og hage så har jeg virkelig truffet blink med mannen i mitt liv.

Jeg er definitivt en kvinne i tiden og forventer effektivitet, men på det romantiske planet mener jeg mannen har en viktig oppgave med å gi kona oppmerksomhet på bryllupsdagen. Etter at jeg gikk gjennom listen over hva de forskjellige bryllupsdagene symboliserer, har jeg omdefinert hele lista. Hvem har vel bruk for papir, bomull eller krystall?

Gaveoversikt over bryllupsdager:
  • Bryllupsdag 1-4: Kyss, klapp og kos.
  • Bryllupsdag 5: På tide å slå til litt. For eget vedkommende ble det endelig forsinket bryllupsreise med cruise i Karibien og positiv graviditetstest.
  • Bryllupsdag 6-9: Skjemme-bort-gaver. En sliten småbarnsmor trenger spa-behandling, frisørtime, eller noen timer kvalitetstid alene.
  • Bryllupsdag 10: Diamonds are a girl´s best friend. Hvis man skal få tid til å bruke diamantene man får før man blir et gammelt vrak er det på tide å grave langt ned i lomma og slå til nå.
  • Bryllupsdag 11-14: I denne perioden er vi mer praktisk anlagt og mannen får ønske seg noe han også. Min mann har valgt fritt fra deWalt katalogen. Standardverktøy som enhver mann må ha, sier han.
  • Bryllupsdag 15: Til helv… med deWalt katalogen. Det er nemlig skobryllup.
  • Brullupsdag 16: Veskebryllup.
  • Brullypsdag 17: Champagne og sushi.

Fjorårets veskebryllup var en stor suksess, og ble kombinert med bursdagsfeiring i Italia. Kombinasjonen av en litt stresset mann uten bursdagsgave, tilfeldigvis plutselig utenfor Prada butikken, der det endatil var salg, ble veldig god. Bryllupsgave og bursdagsgave slått sammen ble ei snasen veske og ei storfornøyd kone.

Men nå ligger champagnen til kjøling og sushien er bestilt fra Rå. I anledning dagen har jeg leita fram bryllupsbildet. Og som minstemann tørt kommenterte: ”Dere så jammen unge ut. Og så tynne!” Jupp, det har han helt rett i. Men størst av alt er kjærligheten. Gratulerer med dagen, kjære!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk! Din liste gruser den der litt kjipe tradisjonelle lista. Kopierer herved denne!

    Håper bryllupsdagen har vært helt fantastisk så langt, og at den fortsetter i samem sporet! :-)

    SvarSlett
  2. Dagen er nydelig. Feiring med bowling, champagne og sushi. Har jammen fått inn en joggetur også.

    SvarSlett