tirsdag 16. august 2011

Sommergave - fordi jeg fortjener det!

I år har hele ferien blitt brukt i Nord-Norge. For all del, vi har hatt det fint, været har vært godt, ungene har vært greie og mannen har vært snill. Men etter fire uker med hytteprosjekter begynte det å klø på kredittkortet. Det sier seg selv at når det mest spennende jeg har handlet er to nye sengesett til hytta hos Kid på Finnsnes kan selv de beste bli utålmodig. Noe måtte rett og slett gjøres, og det i ei faderlig fart før jeg var tilbake på jobb.

Heldigvis er jeg ikke rådlaus, og med internetten er man ikke hjelpelaus heller. Og i slike tilfeller er jeg alltid beredt og har konstant tilgjengelig klar ei ønskeliste med viktige og nyttige ting man trenger. Så søndagskveld, dagen før jeg begynte på jobb, bestilte jeg sommergaven til meg selv. Det var jammen i grevens tid, sånn at jeg enda kunne kalle det en sommergave, mener jeg.

Jeg har handlet hos shopbop.com og det fungerte utmerket. Denne gang falt valget på ei lita veske som er grønn og kommer fra Marc by Marc Jacobs. Veska er akkurat stor nok til at alt det nødvendige som lommebok, telefon, nøkler har god plass. Samtidig er den liten nok til å kunne være med overalt. Den har ei lang reim som går på tvers over kroppen. Reima kan tas av slik at den kan brukes som en clutch også. Jeg var litt spent på om reima er for lang til en liten nordtromsing, men jeg har bestemt meg for at det går akkurat.

Og med dette har jeg motbevist alt om at skapet mitt bare er fullt av svarte ting. Veska er ikke bare grønn, den er knallsignalgrønn! Me like a lot.

Som en kvinne i tiden som forventer effektivitet har man ikke all verdens tålmodighet. Og når man har bestilt, skulle pakken helst vært fremme i går. UPS worldwide express delivery på tre dager stemmer ikke helt. Jeg ble ganske ivrig på å følge trackingen for å vite nøyaktig hvor min nyeste ervervelse befant seg. Det tok et døgn fra indre midtvesten av USA til Oslo, og så 5 dager før jeg endelig kunne åpne esken. Det er alltid like spennende å sprette opp eska og se hva som åpenbarer seg inni. Endelig få ta og føle på, og ikke minst lukte på min nye lille sommerbaby. Og for en duft! Himmel og hav så godt det kan lukte av ei lita veske av den nydeligste myke skinnkvalitet! Da skjønner jeg at jeg har det jammen godt. Og det skal ikke mere til for å gjøre dagen super! Bare fordi jeg fortjener det!

PS! Veska heter "Marc by Marc Jacobs Percy Turnlock Crossbody bag" i fargen "Spinach".

1 kommentar:

  1. Fin-fin! Og jeg som var så heldig å få beskue herligheten i heisen i dag! Grattis. Vel unt sommergave. Du har vært driftig i sommer og fortjener litt luksus! :-)

    SvarSlett