fredag 25. mai 2012

Tårnfrid kan multitaske - også på styremøtet

Bare så dere er advart, dette er en helt sann historie fra virkeligheten! Og noen ganger føler jeg meg rimelig nært beslektet med Tårnfrid. I går skulle jeg på styremøte kl. 12. Jeg hadde akkurat begynt å tenke på at jeg måtte få spist lunch før møtet, da telefonen ringer. Det er fra skolen som vil si fra at 10-åringen ikke er helt i form. Vi avtaler at hun skal gå hjem, legge seg på sofaen og slappe av. Mamma kommer hjem om en stund (les: når styremøtet er over). 10 minutter senere ringer hun fra skoleveien, gråter sine modige tårer og vil at mamma skal komme hjem med en gang. Jada, jada, Tårnfrid kommer hjem om en stund (les: etter møtet).

Alt man trenger til styremøte...
15 minutter til, og "Mamma, æ har spydd"! Javel, da, så må vel Tårnfrid dra hjem. Pakker ned sakene, hopper i drosjen, mens jeg sms´er med styrelederen. Jeg kan vel delta på telefon? Seriøst, tøtta er jo slapp og kvalm. Hun kommer jo bare til å ligge på sofaen uansett...

Jeg kommer inn, får datteren i badekaret (hennes ide) og rekker akkurat å lage meg en kaffe latte før jeg kobler meg inn i møtet på telefon. Legg til at jeg også passer en 6 måneders gammel valp der vi trygt kan konstatere at vi har noen utfordringer på kommunikasjon. Heldigvis for headset og muteknapp på telefonen! Her skulle nok styret ha likt å sett hva som egentlig skjedde på hjemmefronten.

For hva skjedde egentlig? Like etter at møtet startet hørte jeg noen umiskjennelige lyder fra badet. Hun som satt i badekaret hadde nå kastet seg over kanten og spydd ut hele badegulvet. Jippi! Tårnfrid får vasket badegulvet og får opp ungen fra badekaret. Men det kommer mer. Hunden er visstnok blitt inspirert eller noe for han har også kastet opp på midt på stuegulvet. Tårnfrid vasker litt mere. Men det er jo ikke ferdig med det. Hundlørva bærsjer likeså godt også mens vi er i gang. Frem igjen med tørkepapir og sprayflaska med Jif. Ut å lufte hunden litt før roen kan senke seg. Den lille prinsessen har flatet ut på sofaen, hunden slapper av og kaffen er enda lunken. Ah, Tårnfrid kan sette seg til rette på sofaen med styrepapirene på iPaden. Styremøtet går sin gang, og jeg har fått med meg alt. Får til og med gitt mine kommentarer til neste års strategi og kommentert den planlagte omsetningsveksten. Ingen kan si at ikke Tårnfrid kan multitaske - også på styremøtet.

4 kommentarer:

  1. Hehe,så når vi slår opp i leksikon under
    < mulittaske > så finn vi et bilde av dæ!! :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldigvis er det ikke sånn bestandig, altså. Og når møtet var over konkluderte tøtta med at nå var hun frisk!

      Slett
  2. Det er det fine med spysuka. Den varer ikke så lenge! Bare akkurat når det passer som dårligst. ;-)

    Fader altså, du fikk kjørt deg! Men jammen rodde du deg godt i land.

    God pinsehelg!

    SvarSlett
  3. God helg tilbake! Bare å nyte det fantastiske inneværet!

    SvarSlett