lørdag 8. oktober 2011

Mørkt og mystisk

Avisa Nordlys hadde et oppslag om Sivert Høyems nye plate for noen uker siden. Tittelen var Mørkt og mystisk. Og det er jo ikke så rart at det fanget oppmerksomheten min. Det er et eller annet med den mannen som lager magi i min verden.

Sivert stiller jo opp til stadighet og spiller i Tromsø, og selv om jeg ikke får med meg alle konsertene så har jeg da fått med meg en del, både med Madrugada og med Sivert solo. Mitt første magiske øyeblikk var da Madrugada spilte Majesty på Mandela konserten. Da hadde jeg gåsehud og lette kneskjelvinger. Mitt siste magiske Sivert-øyeblikk var da han spilte opp på Valhalla for noen uker siden, en fredagskveld i september. Det var liksom bare meg og stemmen til Sivert. De 12.000 andre menneskene merket jeg liksom ikke akkurat da. Og når fullmånen lyste opp himmelen, da var magien komplett!

På onsdag når han åpnet turneen sin i Tromsø satt jeg hjemme og jobbet. Skulle veldig gjerne ha vært på konsert, men om ikke annet så satte jeg Sivert på høyttaleren. Jobben ble gjort og Give it a whirl klødde meg varsomt på ryggen. Det var Sivert og jeg og et strategidokument. Man kan kanskje ikke forlange så mye mer på en vanlig onsdagskveld?

Får vel bare innrømme det: Jeg er en smule bittelitt forelsket i stemmen til Sivert. Mørkt og mystisk? Skulle ikke forundre meg om han er moden også :-)

1 kommentar:

  1. Sivert er to die for. Verken mer eller mindre. Skjelvinger sier du? Tell me about it!

    Kjedelig at du måtte droppe mannen med den store stemmen til fordel for et strategidokument nå på onsdag. Konserten var FANTASTISK! :-)

    SvarSlett