torsdag 3. november 2011

Ei uke med sko - høst 2011

En vis blogger, Elisabeth, innerst i veien, sa en gang at man teller ikke tilbehør som sko, vesker eller skjerf. Hør, hør og det er absolutt en sannhet jeg har adoptert. I følge mannen min så trenger man maks tre par sko. Ja, særlig! Det stemmer selvfølgelig ikke. Enhver dame trenger noen titalls par med sko, uten at vi trenger å utbrodere eksakt antall i detaljer... Men det fikk meg til å lure litt på hvor mange sko bruker jeg egentlig på ei uke? Og dermed dukket det opp et lite prosjekt hvor jeg har dokumentert hvilke sko jeg bruker i en tilfeldig valgt uke.

Mandag:
På tur til og fra jobb brukte jeg mine favorittsko for denne høsten, nemlig Acne ankelstøvletter. En passende gave fra mannen min når vi feiret skobryllupsdag i sommer.  På jobb har jeg et par gamle lakksko med sånn "mafia broderings mønster". De er egentlig klar for utskifting, men jeg så i et blad at de plutselig er moderne så de skal få overleve noen måneder til før de må kastes. Ukas første treningsøkt på SATS krever selvfølgelig aerobic sko.


Tirsdag: Regnet høljer ned hele dagen, og fornuften sier at det er gummistøvler som er det mest passende skotøyet denne dagen. Imidlertid kan ikke fornuften seire hver dag, så det blir Acne skoene mine denne dagen også. Både inne og ute.




Onsdag: Det pissregner, og denne dagen må fornuften ta overhånd. På med gummistøvler, men jeg tar med søte snuppepumps fra Clarks til å ha på jobb. Ukas andre økt på SATS med Nike GetFit gjør at aerobicskoene også kommer på beina.




Torsdag: Endelig en dag med oppholdsvær! Skjørt på og Madam Mim-støvlettene til.


Fredag: Vill og gæren og gjør et forsøk på å piffe opp mitt ellers helsorte antrekk. Det blir røde ankelstøvletter (de går et stykke over anklene) på veg til og fra jobb, og røde pumps på jobb.
  
Lørdag: Det er høst og det regner små djevelunger. Gummistøvlene må til pers igjen. Mitt vanlige lørdagsrituale starter med trening på SATS, og aerobicskoene må på for tredje gang denne uken (Jippi, og flinke meg!). Først en time med corepuls, og så har man en haug med kalorier som må kompenseres i ei faderlig fart. Dermed må man ha lunch på cafe. Så noen ærender, før jeg drar hjem igjen og slutter meg til resten av familien.

Kvelden ble brukt i 60-års dag. Svigerbroren hadde rund dag og ble feiret i en flott familiebursdag. På med skjørt og sorte pumps.















Søndag: Var ute og gikk en flott tur. Regnet høljet ned og var selvfølgelig nødt til å ha på gummistøvler. På kvelden startet tippeligarunden og i sympati for laget i mitt hjerte, måtte TIL-lestene på! Kvalifiserer ikke akkurat som sko, men jeg syns likevel det er en passende avslutning på skodokumenteringsprosjektet mitt.

Dokumentasjonsprosjektet mitt har vist at jeg har denne uka har brukt 10 forskjellige par med sko, og et par lester. Har du telt hvor mange par sko du har?

10 kommentarer:

  1. Vet ikke hvor mange par sko jeg har og i tillegg tar jeg godt vare på de. Jeg har kjøp tre par denne uken. Endelig fant jeg noen røde som ikke hadde himmelhøye heler + to pat sandaler som jeg bare møtte ha. Satt stor pris på ditt innlegg for sko må man ha. Det er kanskje noen arvelig ting vedr sko og jenter.

    SvarSlett
  2. Så bra at du likte innlegget :-)
    Gode sko er verdt å ta vare på, og med tanke på at skoene skal bære resten av kroppen så er det helt greit å bruke penger på gode sko. Liksom jeg trenger flere unnskyldninger for å kjøpe sko? ;-)

    SvarSlett
  3. Legger merke til at Nike GetFit bildet er det samme som er gjenbrukt. Har virkelig Sats blitt besøkt 3 ganger? Tulla bare. Selvfølgelig har du trent. Sprekingen!

    SvarSlett
  4. Jupp, har trent tre ganger. La meg bare presisere at det ikke skjer hver uke ;-)
    Og du har helt rett, det er samme bildet som er brukt av aerobic sko og gummistøvlene.

    SvarSlett
  5. Jeg er mektig imponert over prosjektet. Dokumentasjonen er upåklagelig, til tross for gjenbruk av et par av bildene.

    Et tilsvarende prosjekt på min blogg hadde blitt kjedelig, tror jeg. Noe gikk galt da sko-genet ble delt ut, i min disfavør. Tror jeg kan telle antall sko på en hånd. Ok da, to hender. Men jeg har aerobicsko! De har bare ikke blitt brukt på en stund...

    Ha en fin søndag! :-)

    SvarSlett
  6. Liv-Inger, du må ikke fortvile over sko som ikke blir brukt hele tiden. Jeg lover at jeg har opptil flere par sko som ikke er blitt brukt i løpet av uka ;-)

    SvarSlett
  7. Skobryllupsdag var nytt for meg! Men nei, man klarer seg selvfølgelig ikke med tre par sko, herregud, he he.

    SvarSlett
  8. Fine lestene;) Linn:)

    SvarSlett
  9. hei så fine gummistøvler du her

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! De er fra Viking og jeg bruker de enda, to år etterpå!

      Slett