onsdag 25. mai 2011

Jeg er ei superstjerne!

Jeg har en sterk fascinasjon for stjerner! Og det har nå gitt seg utslag som er synlig for andre med det blotte øye, men det har også fått noen effekter som ikke er like åpenbare for andre enn meg selv. Og i dag kommer jeg med en bekjennelse fra mitt innerste indre. Jeg er nemlig ei superstjerne!

Jeg elsker Lynggaard smykker. For de som ikke vet hva det er så kan jeg bare kort forklare at det er som Lego for damer. Smykkene i gull, sølv og edle stener, kommer i deler som man kan bygge sammen, bytte ut og sette sammen i mange kombinasjoner. Og det er dyrt!

Men når jeg skal feire noe i mitt liv tyr jeg til Lynggaard og liker at smykker kommer med en historie. En slik historie er når jeg mottok styrehonorar for mitt første betalte styreverv. Styrehonorar er på lik linje med aksjeutbytte og bonus på jobb egentlig ikke penger. Med det mener jeg at dette ikke er inntekter som man kan regne med når man planlegger familiens økonomi. Oversatt til min verden betyr det at dette er penger som ikke skal gå til mel og dopapir, men må brukes mye mere fornuftig!

Med min fascinasjon for stjerner og min lidenskap for Lynggaard stod stjerneringen høyest på ønskelista i flere år. Og hva gjorde jeg når jeg fikk utbetalt mitt aller første styrehonorar? Jeg løp inn på gullsmed Wintervold og tok ringen på med en gang. Det er to år siden og ringen har nå fått en symbolsk mening for meg. Hvis jeg skal i styremøte (skulle vel bare mangle at ikke ringen får være med?) eller jeg har et viktig møte eller skal holde en presentasjon, tar jeg ofte stjerneringen på og tenker at jeg er ei superstjerne! Plutselig har ringen fått en utvidet betydning som er med på å øke selvtilliten min. Jeg kan nemlig klare alt jeg vil - i alle fall til jeg blir motbevist...

Marit Bjørgen har sin tiger, jeg er ei superstjerne. Hva er du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar