torsdag 19. mai 2011

Nerd, naken og nordnorsk!

Kan du beskrive deg selv med tre ord? Det er nemlig ikke så enkelt, så jeg ga utfordringen til noen gode kolleger (jeg trodde i alle fall de var gode kolleger). Og bare for å gjøre det litt mer morsomt skulle det være et bokstavrim slik at alle ordene skulle starte på samme bokstav.

Konklusjonen ble nerd, naken og nordnorsk!
Med en slik beskrivelse har jeg behov for å utdype disse begrepene noe. Nerd er ment å være en positiv betegnelse for dyktig på et område som inneholder teknologi. Samtidig som man evner å tenke fremover og er bittelitt opptatt av duppedingser. Naken er ikke bokstavelig ment, men er beskrivende for at jeg er like lett å lese som en åpen bok, et følelsesmenneske og høvelig direkte. Og nordnorsk? Tja, henger nok litt sammen med at jeg er "naken" og har vel kanskje litt å gjøre med at jeg snakker rett fra levra, av og til før jeg får tenkt meg om. Og selvfølgelig er jeg stolt av å være nordlending!

Hvordan vil du beskrive deg selv med tre ord og med bokstavrim?

PS: Jeg droppet illustrasjonsbilde til dette innlegget. Det er litt drøyt å ta bilde av en naken, nordnorsk nerd. Og nå har du sikkert fått noen mentale bilder du må jobbe litt for å bli kvitt ;-)

4 kommentarer:

  1. OMG, pictures in my head!! ;-)

    Nerd og naken kjenner jeg meg igjen i. Nordnorsk også, så klart. Men jeg kan jo ikke si de samme ordene som deg! Og da kjenner jeg at jøss, jeg kommer ikke på noe. For sent på kvelden kanskje?

    SvarSlett
  2. Du får tenke på det i natt, også forventer jeg full avhandling i morgen tidlig. Og du må gjerne foreslå et passende illustrasjonsbilde... Thihi.

    Kanskje kan det være en passende aktivitet til fredagskaffen? At alle skal beskrives med tre ord og bokstavrim av de andre...

    SvarSlett
  3. Ha, ha nå må jeg prøve på noen bokstaver, morsom, mor, modig, motrydding..

    SvarSlett
  4. Syns du var flink, jeg. De fleste av oss, og jenter spesielt er ekstremt gode på å rakke ned på seg selv. Vi må bli flinkere til å bruke slike øvelser til å "prate hverandre opp". Bruk fantasi og kløkt til å finne passende, men positive, betegnelser!

    SvarSlett