onsdag 4. mai 2011

Min lille grønne hemmelighet!

Hvis man tar en kjapp titt i klesskapet mitt ser det ganske sørgelig ut. Ikke fordi at alt er bare elendighet, men man kan forsiktig si at det er en enkelt farge som dominerer stort på mine klær. Det er lett å få inntrykk av at eieren av skapet gjerne kan være en satanist eller muligens en metal rocker. Og så feil kan man ta ;-)

De aller fleste plaggene er sort, eller til nød en variasjon av mørk grått. Det finnes noen få plagg i farger, men de ligger godt gjemt helt bakerst og brukes bare ved skjeldne anledninger. Det er kanskje litt synd, for jeg er egentlig glad i farger, spesielt klare, kalde farger. Gjerne lilla, rødt og aller helst grønn. Men det er jo så himla enkelt med svarte klær. Alt kan brukes om hverandre, og når alt i skapet er svart trenger jeg ikke tenke så mye på hva som passer sammen når jeg skal kle på meg. Men nå har jeg fått en liten grønn hemmelighet! Den er ikke så veldig synlig, men hvis du kommer nær nok, kan du også se den. Og selv om jeg er kledt i svart, vil jeg også veldig ofte ha med meg en liten fargeklatt som frisker opp.

Jeg har et skinnarmband (svart selvfølgelig!) fra Lynggaard som man kan henge dingler på. På fagspråket heter det sweet drops. På det armbåndet er det nå tre sweet drops som alle representerer hver sin milepæl. Den første er svart onyx og kommer fra en tidligere bonus på jobb. Den andre er en grå månestein (grått? en smule crazy?) og premie til meg selv for vel utført eksamen på BI. Men i vår har jeg fått utbytte av aksjer, og det skal selvfølgelig markeres. Nå har jeg slått til og vært skikkelig vill og gæren! Jeg har kjøpt en knall grønn dingel! 

Så neste gang du ser meg og jeg fremdeles bare har svarte klær så kan det godt hende at innsiden er like fargerik som den grønne steinen som dingler rundt handleddet mitt!

Fordi jeg fortjener det...


6 kommentarer:

  1. Klesskapet mitt er bare sorgen! Ikke fordi alt er i samme farge. Men fordi det er stappfullt av klær som har krympet! Eller var det jeg som hadde økt i omfang?? Det vites ei! Poenget er at klærne bare ligger der! Og håner meg! F**n!

    God idé å kjøpe et spennende armbånd! Jeg tror ikke jeg har lagt på meg rundt håndleddet! ;-)

    Smart med sånne milepæler forresten! Kanskje jeg må vurdere noe lignende? For å pushe meg selv? Jeg prøvde meg på å få diamanter i gullringen for hvert barn jeg har krestet ut! Men neida, det syns ikke mannen var noen god idé. Hørt sånt!! Kanskje jeg bare skulle ha kjøpt diamantene selv?? Selvgjort er velgjort!

    Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Har en alliansering som jeg fikk i 30-års dag. Der er det også en stein for hvert barn. Absolutt en god ide! Syns jeg. Du får bare si fra hvis du trenger å en personlig milepælshopper. Jeg har masse spisskompetanse på temaet.

    Tenk at du også sliter med skap som krymper klærne. Det er noe skikkelig herk. Heldigvis er det bedre med vesker og smykker for de krymper ikke noe særlig. Sliter litt med skoene mine fra før jeg fikk barn, for føttene har blitt litt større. Men nå må jeg vel kunne forvente at skoene skal være passelige i all uoverskuelig fremtid...

    SvarSlett
  3. Baaaah, måtte du nevne det med større føtter??! Etter tre søte små har jeg altså en venstrefot som er større enn den høyre. Fryktelig upraktisk! Og enda har jeg altså ikke fått ekstra diamanter i gifteringen?? Uhørt! ;-)

    SvarSlett
  4. Men i himmelens navn, Liv-Inger! Du er jo en kvinne i tiden og kan ta skjeen i egne hender. Vil du ha diamanter og ingen gir det til deg, så kjøp de sjøl! En liten barnetrygd for en haug med unger holder i alle fall til en liten diamant...

    Fordi du fortjener det!

    SvarSlett
  5. Kjære, du trenger litt hjelp med ditt osorte kleskap.o Et sjerf eller topp i dine yndlingsfarger og antrekket er topp. På reise er kombinasjonen sort og hvit vakkert. Ta på noen av dine lekre sko (regner med at du har noen i rødt eller lilla) og sort er glemt.
    Neste gang jeg ønsker meg en ny diamant, kjøper jeg den selv. Takk for godt råd.

    SvarSlett
  6. Hmmm, jeg har noen lilla sko... Og det er ikke meldt regn i morgen... Tja, kanskje blir det lilla sko i morgen? Takk for tipset!

    SvarSlett