mandag 18. juni 2012

16-års bryllupsdag er veskebryllup!

Jeg er så heldig at jeg akkurat har fått feiret 16-års bryllupsdag. Ikke bare heldig da. Jeg er jo mild som en sommervind, alltid blid som ei sol, den perfekte hustru som alltid står klar med middag når ektemannen kommer hjem og verdens beste mamma... Særlig! Men noe gjør jo jeg og min kjære rett, og om ikke annet så er det hyggelig å markere at vi har holdt ut med hverandre enda ett år.

Etter at jeg gikk gjennom listen over hva de forskjellige bryllupsdagene symboliserer, har jeg omdefinert hele listen. Den lista ble muligens laget i huleboertiden, eller i alle fall i forbudstiden der man var avhengig av rasjoneringskort? Hvem har vel bruk for papir, bomull, tinn eller krystall? For oversikt over hva slags bryllupsdager vi har feiret tidligere, se linken til fjorårets blogginnlegg der 15-års bryllupsdag var skobryllup. I år har ektemannen sånn passelig stilltiende akseptert at 16-års bryllupsdag er veskebryllup. Den største utfordringen er nok at jeg er over gjennomsnittet interessert i flotte designvesker. Så jeg skal nå bruke sommeren på å finne Vesken med stor V som er et verdig symbol på 16-års ekteskap. Jeg bruker Pinterest til å samle bilder av fine vesker og her er det mye inspirasjon å hente.

Og hvis jeg er heldig kan jeg om et år feire 17-års bryllupsdag. Det er nemlig sushibryllup! Og det er noe hele familien kommer til å sette stor pris på. Også minstemann som helst bare skal spise makiruller fra Rå som består av tang, ris og mango...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar