mandag 10. desember 2012

Luke 10 2012 Julegløgg


Ah, i kveld skal jeg kose meg med en stor kopp med julegløgg. Selvsagt er den laget fra grunnen av, og akkurat passelig søt. Med en god dæsj rødvin oppi og allslags gode krydderier. Rykende varm og en duft som kan klarne opp den strieste forkjølelse. Det dufter himmelsk av jul i hele huset. Noen mandler som dupper oppi, og noen rosiner på bunnen.

Men oooops, virkeligheten er ikke helt sånn! Jeg får nøye meg med nødløsningen i kveld. En skvett igjen på ei gammel flaske med Tomtegløgg. Lukter godt, men er altfor søt på smak. Dropper glatt rosinene, for er det noe jeg ikke trenger her er det mer sukker. Dette er den absolutte nødløsning, men neste gang, da skal jeg lage gløgg på ordentlig. Helt sikkert! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar