fredag 7. desember 2012

Luke 7 2012 Julegaveshopping


PS: De som får julegave fra meg, kan lukke øynene nå! DS.

Noen ganger kan julegaveshopping være et herk. Det har jeg tatt konsekvensen av, og har nå løst dette på verdens enkleste måte. Det fungerer ikke for alle, og hvis du har venner og familie som ikke drikker vin, så trenger du ikke spørre meg om hjelp heller. Men jeg er veldig glad i vin. Ikke nødvendigvis i store kvanta, men god vin til en grei pris liker jeg. Jeg anser meg ikke for å være snobbete, men det er det sikkert noen som kommer til å protestere på. Jeg mener oppriktig at god vin smaker bedre av et godt vinglass. Og hvis jeg ikke må, så drikker jeg ikke vin fra plastglass. Hvis det er snobbete, så lever jeg godt med det.

Å kjøpe julegaver til folk som har alt er vanskelig. Ikke trenger de ei ny pyntepute, ei nye potetgullskål eller tacoserveringsbestikk i friske farger. Man kunne selvsagt ha strikket lester, makramert ei hengende fruktskål eller snekret et fuglebrett. Men beklager, jeg er ikke særlig god på verken strikking, makrame eller snekring. Men jeg liker det personlige aspektet ved å gi en gave, og jeg liker å gi bort noe som kan brukes opp. Julegavene fra oss til de voksne blant venner og familie er derfor vin. Jeg legger mye innsats i å smake meg frem til noe jeg liker, og som jeg har lyst å gi bort. Når smakingen er unnagjort er det bare å handle inn to kasser vin, legge rett i bagasjerommet og kjøre hjem. Julehandlingen er dermed unnagjort på 15 minutter. Perfekt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar