lørdag 22. desember 2012

Luke 22 2012 Amaryllis


Til å være en person som er ualminnelig lite interessert i blomster til vanlig, ser jeg mer ren forferdelse på at jeg forvandles til en skikkelig Blomster-Finn i desember. Etter at både svibler og julestjerner kom i hus tidligere i desember, var det i dag min favoritt sin tur. Nemlig Amaryllis. Vanligvis har jeg gått for den røde varianten av sorten, men i år er jeg vill og gæren, og avviker fra tradisjonen. Jeg har rett og slett vært en smule crazy og har kjøpt inn HVITE blomster i år! Jeg kjøper de avskårne, og de holder vanligvis et par uker.

Jeg begynner å få kontroll på julegavene. Jeg begynner å få kontroll over matinnkjøpene. Jeg har en viss formening om hva som gjenstår av vasking. Og tanken slår meg! Det burde være to fridager før julaften hvert år. Slik jeg ser det er det eneste muligheten til å komme sånn noenlunde helberget i mål. Og da ignorerer jeg at jeg ikke har laget julekort, eller skrevet noen enda. Og alt det andre jeg hopper over. Jeg stemmer herved for at de to dagene før julaften blir offisielle fridager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar