onsdag 12. desember 2012

Luke 12 2012 Venninnejulebord




En av mine absolutte favorittradisjoner før jul er venninnejulebordet. I stedet for å gi hverandre julegaver møtes vi til et festlig lag med mye god mat. Vanligvis har vi gått ut på en av byens fine restauranter og kost oss med full pakke. De siste to årene har vi møttes hjemme hos en av oss og lagd maten selv. Og tro meg, man kan fråtse mye i råvarer og vinvalg for en mye billigere penge. For ikke å snakke om hvor koselig det er å bare være sammen. Med hektiske hverdager er det ikke alltid like enkelt å samle 7 damer. Selv om 6 av oss bor i samme by.

I år kjørte vi seks retter, og når vi kom til sjokoladen til slutt var vi så mette at det var så vidt vi orket å smake. Jeg liker å lage mat, og når man får et så takknemlig publikum er det ingen sak. Selv om jeg ikke alltid har testet ut rettene før. Jeg liker å gjøre ting så enkelt som mulig, men det må gjerne se vanskelig og avansert ut. Og det er supert om det smaker godt. Men med god drikke og godt selskap er det viktigste uansett at vi får en kveld sammen, med mye prating og fliring. Og vet du hva? Vi ville fått en fantastisk kveld uansett hva vi hadde servert. De pengene vi sparte på å lage maten selv? Det regnes definitivt som penger som ikke er penger og vi kan gå ut å shoppe noe fint til oss selv med god samvittighet. Det kaller jeg skikkelig win-win situation!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar