søndag 23. desember 2012

Luke 23 2012 Lillejulaften og champagne


Jeg må ha champagne på lillejulaften. Det er en av de aller beste juletradisjonene. Fullt av gode minner, en god start på jula og så smaker det så godt! 

Mitt livs kjærlighet fridde til meg på lillejulaften for lenge, lenge siden. Og hvis noen lurer så mener jeg altså Nerdemannen. Jeg ble sendt ut på en tredagers skattejakt både til lands og til vanns, og på Internet med. Skattejakten endte oppe på bryggeloftet på kaia på Nikkeby, på kvelden på lillejulaften. Der stod han altså på kne, med (plast)blomster, champagne og diamantring. Og siden da har jeg drukket champagne på lillejulaften.

På kvelden når alt er gjort klart til jul, setter vi oss ned med ferskt julebrød, masse godt julepålegg og spretter fenalåret. Da er huset vasket, juletreet pyntet, julestrømpene ligger klar og venter på nissen og roen senker seg over hele huset. Da passer det faktisk helt utmerket med et glass med champagne. Når det er sagt, så passer det rimelig ofte med ett glass champagne…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar