tirsdag 4. desember 2012

Luke 4 2012 Julemusikken


Den aller beste måten å få øyeblikkelig julestemning på er den vidunderlige julemusikken. På mine spillelister med julemusikk finner du de merkeligste ting, og i tillegg supplerer jeg med noe nytt hvert år. Men jeg hører på alt mulig fra Mariah Carey, Mormon Tabernacle Choir, Elvis og Ingebjørg Bratland. Sleng på noen skikkelig popsvisker og variasjonen er komplett.

Gi meg noen stearinlys, fyr i ovnen, mandariner og litt julemusikk, og jeg er klar for å bake julebrød og pakke inn julegaver. I meget skjeldne tilfeller kan det virkelig utarte seg og jeg har til og med blitt inspirert til å vaske ei kjøkkenskuffe. Men det skjer ikke ofte altså!

Her er mine favorittslagers i forskjellige genre:
Årets julesalme: Mitt hjerte alltid vanker – Ingebjørg Bratland
Årets popsviske: All I want for Christmas is you – Mariah Carey
Årets juleklassiker: Det lyser i stille grender – Olav Stedje
Årets julestemningsskaper: Himmel på jord – Kurt Nilsen
Årets adventssang: Tenn lys – Portveien 2
Årets lillejulaften-må-ha: O helga natt – Jussi Björling

Ser at lista trenger og rockes opp litt. Har du noen tips?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar