torsdag 20. desember 2012

Luke 20 2012 Mitt eget lille julebarn


Midt i alt styret med gaver og ting som bare må ordnes før jul er det greit med en påminnelse om hvorfor vi faktisk feirer høytiden. Jesus fødsel er for meg et symbol på det nye, håpet og fremtiden. At vi feirer kjærlighet og gode venner. Og for å være sikker på å ikke glemme det som er viktigst av alt, så har jeg mitt eget lille julebarn. Hun ble født i en mørk og stormfull natt, natt til 20. desember for 11 år siden. Vi var på sykehuset noen dager, og kom hjem på formiddagen på selveste julaften. Aldri har det vel vært så godt å komme hjem! Først jula som en skikkelig familie!

Vår lille prinsesse var meget velkommen og nøye planlagt. I 1994 lagde Nerdemannen og jeg en 10-års plan. Der var det planlagt både bryllup, utenlandsopphold og barn. I planen stod det at i 2002 passet det bra å få barn. Nå er det ikke riktig alt som kan planlegges i minste detalj, og vi ble muligens bittelitt for ivrig i det å oppfylle den langsiktige planen. Det førte til at vi bommet grovt på den lille prinsessens fødsel. Hun ble nemlig født 11 dager før tiden. I alle fall med tanke på planen fra 1994.

Men en av våre viktigste tradisjoner i desember er bursdagsfeiring av prinsessen. Da er det fullt innrykk av hele familien og full baluba. Og når bursdagsfesten er over, da starter vi med å ordne klart til jul.

4 kommentarer: