søndag 11. desember 2011

Luke nr. 11 2011

Lunch på restaurant, det er luksus det! Noen ganger er det bare så utrolig godt med et avbrekk. Og ikke nok med det, dette er en opplevelse som blir enda bedre med godt selskap. Denne luka er derfor en anbefaling om å invitere med deg en venn ut på lunch. Og i slike sammenhenger heier jeg på kvalitet over kvantitet. Ved å legge en hundrelapp eller to ekstra på bordet, får du hvit duk, bedre mat og en følelse av luksus. Og for å slå på stortromma så skader det heller ikke med et glass vin til. Dagens anbefaling til ønskelista mi er en lunch på Emmas Under i Tromsø. Deres fiskegrateng er verdens beste, minst. Og den hvite burgunderen i glasset? En duft av blåmuggost, feit i konsistensen og en lang ettersmak av fløyel. Jeg er klar for en hvit burgunder når som helst.

Min adventskalender i bloggform er ei ønskeliste til jul. Her vil det være noen ting som passer fint til en liten julegave, og andre ting som er helt urealistisk. Men det koster jo heldigvis ingenting å drømme eller å ønske. I tillegg vil hver luke være inspirert av en eller flere personer, som gaven hadde passet godt til. I tillegg til meg selv, selvfølgelig.

2 kommentarer:

  1. Faderullan, den fiskegratengen er SÅ GOD! Jeg ble dessuten stappmett! Kan ha noe med den gigantiske sjokoladekaka jeg dytta innpå etterpå, jeg vet ikke...??! ;-)

    SvarSlett
  2. Sjokoladekake til dessert etter lunch? Snakk om å heve lista et hakk til, altså. Men å bli invitert ut på lunch, det er en fantastisk julegave, sant?

    SvarSlett