lørdag 17. desember 2011

Luke nr. 17 2011

For oss som er glad i vin er det jo den enkleste sak i verden å finne en gave som blir satt pris på. Jeg fryder meg hver eneste gang jeg får et glass med god vin. Og hvis det i tillegg følger med god mat skal jeg klare å få en god opplevelse nesten uansett sammenheng! I dag har jeg vært i kjelleren og hentet fram en skikkelig godbit. Chateau Musar er fra Bekaa dalen i Libanon. Og for de som ikke tror at Libanon er noe til vinland, så tar dere grundig feil. Første gang jeg drakk denne vinen ga også en helt merkverdig og vidunderlig vinopplevelse. Det var en nyttårsaften og på menyen stod det lammecarré. Jeg hadde lest om vinen i 4 år, og endelig skulle den til pers. Forventningsnivået var skyhøyt! Duft av sirkus, elefant og svett hest! Med en smak som absolutt fulgte opp. På en fantastisk god måte. Vinen passet ypperlig til maten og siden har Chateau Musar fulgt meg som en trofast venn for de store anledninger.

Denne flaska er for dyr til at jeg drar den frem på en vanlig fredagskveld, men jeg gir den ofte som gave. Og for alle oss som setter pris på god vin, så er dette en fantastisk gave!

Min adventskalender i bloggform er ei ønskeliste til jul. Her vil det være noen ting som passer fint til en liten julegave, og andre ting som er helt urealistisk. Men det koster jo heldigvis ingenting å drømme eller å ønske. I tillegg vil hver luke være inspirert av en eller flere personer, som gaven hadde passet godt til. I tillegg til meg selv, selvfølgelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar