søndag 18. desember 2011

Luke nr. 18 2011

Det er lett å finne velsmakende gaver som blir godt mottatt til oss som er glad i vin. Og mens gårsdagens luke var rød, slår jeg til med en hvit variant i dag. Min hvite favorittdrue er Riesling, men i dag går jeg for en Sauvignon Blanc fra den nye verden. Cloudy Bay kommer fra New Zealand og er en god representant for mange gode hvite viner derifra.

Smaken er frisk, syrlig og lysegrønn. Passer utmerket til fisk, både med litt fedme i sausen og til sushi. Og er aldeles praktfull også i helt eget selskap. Eller til kontemplasjon som det så fint heter. Så løp og kjøp!

Min adventskalender i bloggform er ei ønskeliste til jul. Her vil det være noen ting som passer fint til en liten julegave, og andre ting som er helt urealistisk. Men det koster jo heldigvis ingenting å drømme eller å ønske. I tillegg vil hver luke være inspirert av en eller flere personer, som gaven hadde passet godt til. I tillegg til meg selv, selvfølgelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar